23 Temmuz 2017 Pazar

Yöneticiler çalışanlarını mutlu etmek için neler yapabilir?


Yeteneği bulma tartışmalarında en çok onları elde tutma ve mutlu bir çalışan olmalarının anahtarı aranıyor. Firmaya değer katan yaratıcı ve uyumlu çalışanların mutlu olmaları ise kurum içindeki değerlerinin fark edilmesiyle mümkün olabiliyor. Sadece İnsan Kaynaklarının değil tüm yöneticilerin çalışan bağlılığı için bazı noktalara dikkat etmeleri çok önemli.
Yetenek yönetimi konusunda uzun süredir devam eden araştırmalar hem dünyada hem de Türkiye’de işverenlerin yetenek bulamadığından söz ettiğini gösteriyor. Bu nedenle yöneticilerin yetenek yönetimi için çalışmaktan memnun oldukları çalışanlarını elde tutmaları çok önemli ve bunun için de bazı sistemlerin dikkatli planlanmış olması gerekiyor. Takdir edilen, bunu hisseden, kariyer yolunun açık olduğunu bilen bir çalışanın bağlılığı kesin olarak artırıyor.
Bu nedenle yöneticilerin çalışanlarını mutlu etmek için dikkat etmesi gereken noktaları bir araya getirdik.

İstikrar

CareerBuilder anketine göre çalışanların yüzde 65′i iş yerinde istikrar olmasının çok önemli olduğunu düşünüyor. Bu bir çalışanın mevcut işinde kalmak istemesini sağlayan birinci neden. Bunun için de çalışanın maaş gelişimini, hedeflerini ve yapması gerekenleri iyi bilmesi gerekiyor. Yöneticinin bu anlamda çalışanıyla açık bir iletişim yürütmesi ve onu teşvik etmesi önemli. Teşvikte birebir iletişim kadar çalışan eğitimleri, etkinlikler ve konferansların da etkisi büyük.
calisanlar

Maaş

Piyasanın altında olmayan düzenli maaş ödemeleri çalışanlar için elbette çok belirleyici bir neden. Çevresinde kendisiyle aynı işi yapıp daha fazla para kazanan kişiler olan çalışanın bundan etkilenmemesi mümkün değil. Şirketin sağladığı sosyal haklar ve faydalar her ne kadar önemli olsa da hiçbirinin maaş oranı kadar etkili olmadığı araştırmalarda ortaya çıkıyor. Bu nedenle yöneticilerin çalışanların maaş oranlarını doğru ve hakkaniyetli belirlemeleri gerekiyor. Ödüllendirme sistemleri de çalışanın memnuniyeti açısından önemli. Bunun için prim ya da ikramiye sistemleri tercih edilebilir.

Doğru ara yönetici seçimi

Çalışanın ara yöneticiyle ilişkisi yaptığı işin kalitesini etkilediği kadar mutluluğu ile de ilişkili. Yöneticisiyle iyi anlaşan, verimli çalışan bir çalışan bunun değerini biliyor ve farklı arayışlara girmiyor. Bu aynı zamanda yönetici için de işlerin yolunda gitmesi açısından daha az stres ve iş yükü demek. Bu nedenlerle yöneticinin ara yönetici istihdamında doğru karar vermesi tüm sürecin doğru ilerlemesi açısından çok önemli.

İkramiye

Tüm yıl verimli bir şekilde çalışan, hedeflerine ulaşan, uyumlu olduğu için takım ruhunu da besleyen çalışanlar için ikramiye planlaması yapılması çalışan memnuniyetini doğrudan etkiliyor. Çalışmasının maddi düzlemde de ödüllendirildiğini bilen çalışan kurumuna daha sadık ve iş değiştirmeyi düşünmüyor.
ikramiye

Düzenli toplantılar

Toplantı sadece sorun olduğunda ya da işle ilgili süreçler söz konusu olduğunda değil çalışanları dinlemek ve onlarla düzenli iletişim kurmak anlamında da önemli. Yöneticiler bu tür düzenli toplantılar yaparak çalışanlarıyla iletişimlerini kuvvetlendiriyor, çalışan da daha samimi ve açık bir ortamda çalıştığını görüyor ve memnuniyeti artıyor. Yöneticiler bu tür toplantılarla çalışanın yeteneklerini, projelerini, onun için dolayısıyla da kurum için yolunda gitmeyen tarafları da kolaylıkla gözlemleyebiliyor.
toplanti
Dinleyen yönetici ve dinlendiğini bilen çalışan kurum kültüründe huzurun yerleşmesini sağlıyor. İstikrarlı bir işte, hak ettiği parayı kazandığını bilen, projelerini söylemekten çekinmeyen, yöneticisiyle iyi anlaşan ve takdir edilen çalışan firmasına değer katmaya devam ediyor.