ARAPLARA KONUT SATIŞI NASIL YAPILMALI ?

 
Konut projelerinden müşteri reklam ve tanıtımla haberdar olur. Yurtiçinde TV, Gazete, Bilboard, Internet gibi reklam araçları doğru kullanılırsa müşteriye ulaşıp projeyi tanıtmak ve arkasından satışı gerçekleştirmek mümkündür
Konut projelerinden müşteri reklam ve tanıtımla haberdar olur. Yurtiçinde TV, Gazete, Bilboard, Internet gibi reklam araçları doğru kullanılırsa müşteriye ulaşıp projeyi tanıtmak ve arkasından satışı gerçekleştirmek mümkündür. Yurtdışı için ne yapmak gerekir? Yabancıya konut satışında İstanbul için gözler Araplarda. Araplara hangi reklam araçları ile ulaşılmalı? 

Satış ofisleri Arap alıcıları bekliyor. Arap alıcılara, aracı acenta veya tanıdıklar sayesinde ulaşılıyor. Bazı şirketler de örneğin Ağaoğlu Grubu Dubai’de satış ofisi açtı. Dubai’de satış ofisi açılsa bile sonuçta ofisi duyurmak için de reklama ihtiyaç var. Arap ülkelerindeki alıcıların projeden haberi olması için TV ve Gazete reklamları kullanmak pahalıdır. Her ülkede farklı TV kanalları ve gazeteler var. Arap ülkelerinde doğru reklam mecrasını tespit etmek bile zor bir iş. Bu nedenle, öncelikle Interneti kullanmak gerekir. Hem ucuz, hem hızlı hem de etkindir.
Sürece tersinden bakarsak bir Arap Türkiye’den konut almak için ne yapar, nasıl araştırma yapar. Araplar da öncelikle Interneti kullanırlar, araştırmalarını internetten yaparlar. Araplar genelde İngilizce bilirler ama bilmeyenler de Arapça diliyle arama yaparlar. Aramalarda genelde google kullanılır. Ama google.com.tr değil www.google.com kullanılır. Ayrıca googlenin bir de Arapçası vardır. İngilizce bilmeyen Araplar, Arapça google’den arama yaparlar.  Arap müşterilerin 50 bin ile 200 bin Dolar arası alım yapanlar genelde Interneti kullanılar rama büyük müşteriler kesinlikle internetten gelmezler. 

Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikler, Bahreyn gibi ülkelerde TV ve gazete reklamlarında süreci kontrol etmek zordur. Hem pahalı hem de “güven” unsuru söz konusudur. Bu nedenle Araplara reklam ve tanıtımda dikkatli olmak gerekir, reklam bütçesini doğru kullanmak gerekir. Araplara TV reklamı verilecekse de, Türk Dizilerinin yayınlanma anı tercih edilmelidir. Türk dizileri Arap ülkelerinde ilgiyle izlenmektedir. Arap dünyasında Türk dizilerinin izlenme oranı %70 civarındadır. 

Arap TV ve gazetelerine verilen reklamlar sadece mevcut alıcıyı yakalamak içindir. Konut sektörünün çok alıcıya ihtiyacı var. Bu nedenle mevcut alıcıya yönelik reklamın yanı sıra yeni alıcı oluşturmak için de reklam yapılmalıdır. Yeni alıcı oluşturmak için yapılacak reklamı devlet yapmalı. Konut şirketleri ancak kendi projelerini tanıtmak için reklam yapabilir.

Arap ülkelerine en ucuz, en etkin reklam için Arap Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri Derneği olarak çalışmalar yapmaktayız. Bu konuda “Araplar İçin Türkiye Gayrimenkul Yatırım Katalog”u isimli bir yayın hazırlama çalışmaları devam etmektedir. Bu projenin detaylarını ayrı bir yazı konusunda ele alacağım. 

Konut, Türkiye için en cazip ihracat dışı döviz getirisi olan üründür. Türkiye, konut satışına stratejik bir ürün olarak bakmalı. Bu nedenle de, yapılacak tanıtım kampanyaları sıradan ürün ve şirketler reklam kampanyalarından farklı olmalıdır.

Şirket olarak Araplara reklam satışında yapılacak en etkin ve ucuz reklam şekli Interneti doğru kullanmak olacaktır. Öncelikle şirketin web sitesine Arapça dilinin de ilave edilmesi gerekir. 
Evet biliyoruz sosyal medya, sosyal medya diye diye başınızı ağrıtıyoruz. Hem bedava oluşu hem de sınırsız fırsatlar yaratan pazarlama kanalı için başınızı ağrıtmaya devam edeceğiz.
Bu yazımızda sizinle sosyal medya reklam mecralarının iyi ve kötü yanlarını değerlendirecek ve hangisinin sizin için uygun olduğuna karar vermenize yardımcı olmaya çalışacağız.  
İşte size en popüler sosyal medya mecraları;
Facebook
Açıklama: Facebook hala sosyal medya platformlarının ezici gücü. Portföyünüzü ve kendinizi tanıtmanız ve pazarlamanız için en etkili pazarlama mecrası. Mobilde yapmış olduğu yenilikler ve bot teknolojisini dünyada en çok kullanılan mesajlaşma uygulaması olan messenger uygulamasına entegre etmesi Facebook’u emlak profesyonelleri için vazgeçilmez kılıyor.
Olumlu yönleri: Kullanıcıların %30’u 25-34 yaş aralığında olması size potansiyel bir müşteri grubu sunuyor. Emlak hizmetlerinizi sunarken kişisel bir sayfa mı yoksa bir iş sayfası mı oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Her ikisi de farklı avantajlar sunuyor ve farklı özellikleri var.
Olumsuz Yönleri: Facebook çok kalabalık bir ortam. Çok fazla konuda çok fazla paylaşım yapılıyor. Çeşitli mesajlar, kedi videoları, oyun davetleri insanların her an dağılmasını sağlayabilir. Bu nedenle paylaşımlarınızın arkadaş listenizdeki insanlar tarafından görülmesi çok zordur. Bunun için yapmanız gereken, görülmesini istediğiniz mesajlarınızın hedef kitleniz tarafından görüldüğünden emin olmak için bu mesajları paralı birer ilan olarak yayınlatmaya hazırlıklı olun.
Ne Sıklıkta: Twitter ve Pinterest gibi ortamlara daha hızlı bir şekilde fotoğraflarınızı paylaşırken Facebook’a biraz zaman ayırın. Facebook size hem fotoğraflarınızı hem de evi tanıtıcı metinlerinizi koyabileceğiniz bir paylaşım imkanı sunar. Bu nedenle bu konuya biraz özen göstermeniz sizin yararınıza olacaktır. Evin en kaliteli fotoğraflarını paylaşırken yanlarına evin en önemli özelliklerini de uygun bir dil ile yazmalısınız.
Twitter
Açıklama: Twitter sosyal medya mecrası daha çok sohbet üzerine dönmektedir. Burası hız tabanlı laf ebelerine göre olmayan bir platformdur. Her bir mesaj(link dahil) 140 karakter ve daha az olmalıdır.
Olumlu yönleri: Twitter’ın altın madeni aramadır. Bulunduğunuz muhit, çevreniz veya şehriniz hakkında sohbetler bulabilir onlara katılabilir bu sayede çevrenizi geliştirerek tanınırlığınızı artırabilirsiniz. Sohbetlerde verdiğiniz tatmin edici bilgilendirici cevaplar sizin bir uzman olarak algılanmanızı da sağlar.
Olumsuz Yönleri: Pek çok emlak uzmanı tweetlere katılım olmamasından şikâyet etmektedir. Fakat Twitter fazla çaba harcanması gereken bir platformdur. Onu her kim kullanacak ise gerçekten sürekli kullanması gerekir. Bu platform potansiyel alıcılarınızın sizi bulabileceği ve iletişime geçeceği bir platformdur.
Ne Sıklıkta: Burada 80/20 kuralı uygulanır. Eğer günde 10 mesaj atacaksanız bunun sadece 2 tanesinin siz ve listeleriniz hakkında olması gerekir. Diğer 8 içerik faydalı içerikler ile ilgili retweetler veya izlediğiniz kişilerin içeriklerini paylaşmak olmalıdır.
Pinterest
Açıklama: Pinterest’e görseller yükleyebilir, saklayabilir ve onlar üzerinde oynama yapabilirsiniz. Paylaşımlar bu platformda pin olarak adlandırılır. Herkesin video ve görsel gibi çok sayıda medya içeriğini sakladığı pinboard adı verilen panoları vardır.
Olumlu yönleri: Kendi hesabınızı oluşturabilir ve çeşitli konuları hedef alan kendi panolarınızı yaratabilirsiniz. Örneğin “Harika Bahçeler” ile ilgili panonuz olabileceği gibi “Manzaralı Evler” panonuz da olabilir.  Pinterest’de bir gayrimenkul için pano oluşturabilir; bu panoda gayrimenkulün fotoğraflarını paylaşabilir ve bölgenin avantajlarını anlatabilirsiniz.
Olumsuz yönleri: Pinterest, zamanın kara deliği olabilir. Ona tam olarak alışana kadar ya da bir yakınınız onu gerçek anlamı ile kullanmaya başlayana kadar bayağı bir zaman geçebilir. Aynı zamanda görsellerin kopyalanması konusuna da dikkat etmelisiniz. Ülkemizde kullanımı pek yaygın olmasa da paylaşacağınız kaliteli görsellerle yabancı takipçi sayınızı arttırabilirsiniz.
Ne Sıklıkta: Pinterest’i ne kadar kullanabileceğiniz ile ilgili bir sınır yoktur. Planlarınıza uygun olarak yaratabildiğiniz kadar çok pano yaratın. Paylaştığınız görsellerin kalitesine ve farklılığına önem verin.
Google+
Açıklama: Google’ın sosyal medya platformu sizin gmail hesabınızı kullanır ve çemberler halinde ilişkiler ağları yaratma olanağı sağlar. Örneğin arkadaşlar, komşular ve akrabalar gibi.
Olumlu yönleri: Sosyal medya platformunun en iyi tarafı sahibinin Google olmasıdır. Bu da paylaştığınız içeriğin organik aramalarda çok iyi sıralanacağı anlamına gelir. Ayrıca Google+ video konferanslarda kullanabileceğiniz Hangouts’u sunar. Bu uygulama eğer müşterinizle yüz yüze görüşemiyorsanız çok işinize yarayabilir.
Olumsuz Yönleri: Facebook’ta 1,5 milyar kişi aktifken Google+’da sadece 200 milyon kişi aktiftir. Nüfusun dağılımı da çok farklıdır, kullanıcılar çoğunlukla daha yaşlı ve erkeklerden oluşur. Bu çokta kötü bir şey değil. Çünkü Facebook ile örtüşecek bir demografik dağılıma sahip değildir. Buradan başka bir grup potansiyel müşteri edinmeniz olasıdır. 
Ne Sıklıkta: Google+’nın çok iyi bir SEO faydası bulunur, bu nedenle en az günlük paylaşımlarda bulunmak uygundur. Fakat 80/20 kuralını akılda tutmak gerekir.
LinkedIn
Açıklama: İşte size özgeçmişinizi sunacağınız profesyonellerden oluşan iş platformu. LinkedIn size eğitiminizi, gayrimenkul piyasasındaki deneyiminizi ve işinizi anlatabileceğiniz harika bir ortam sunar.
Olumlu yönleri: LinkedIn, kendi sayfanız üzerinden kullanımı son derece kolay bir onaylama mekanizması sunar. Sizi tanıyan ve ağınızda bulunan kişiler sizin yetenek ve becerilerinizi sayfa üzerinden onaylayarak hakkınızda yorum yazabilir ve sizi tavsiye edebilirler. İş ağınıza yurt dışından profesyonel bağlantıları eklemek içinde kullanabilirsiniz.
Olumsuz Yönleri: LinkedIn Facebook ya da Twitter gibi dinamik bir kanal değildir. Blog yazılarınızı ya da emlak piyasası ile ilgili hoşunuza giden diğer kişilerin yazılarını paylaşabilirsiniz. Ancak yazılarınıza ait görüş ve cevaplar oldukça yavaş gelecektir. Yine de profesyonel bir ağ oluşturmanın en iyi yöntemi olarak görülür.
Ne Sıklıkta: LinkedIn’de belirli aralarla paylaşımda bulunun çok sık paylaşım yapmaktan kaçının ki insanlar sizi duymazdan gelmesinler. Bu sosyal medya platformunda özellikle iyi bir dinleyici olmayı unutmayın.
Instagram
Açıklama: Altı aylık süre içerisinde aktif kullanıcı sayısında %80’lik artış meydana gelmesi sanırız emlak piyasasının neden bu fotoğraf paylaşım platformuna ilgi göstermeye başladığını açıklar.
Olumlu yönleri: Bu platformda, listelerinizdeki gayrimenkullerin fotoğraflarını ekleyebileceğiniz, etiketleyebileceğiniz gibi lokasyonlarını da etiketleyebilirsiniz. Böylece Instagram’ın fotoğraf haritasında paylaşımlarınızın yerleri görüntülenebilir. Instagram aynı zamanda size bir dakikalık videolar ekleme fırsatı da tanır. 
Olumsuz Yönleri: Fotoğraflarınıza yapılan yorumlara cevap vermeye özen gösterin. Çünkü bu platformda paylaştığınız fotoğrafların ne kadar ilgi çektiğini yorumlar ve beğenilerden anlayabilirsiniz. Spam yorumlar oldukça fazladır. Paylaşımlarınızın altında spam yorumları dikkatlice takip etmeli ve çok çabuk silmeniz paylaşımınızın etkisinin düşmesini engelleyecektir.
Ne Sıklıkta: Büyük markalar Instagram’da günde 1 ya da 2 paylaşımda bulunurlar. Daha fazla paylaşımda bulunmanızın bir mahsuru yoktur, siz paylaşımda bulundukça insanlar beğeni bırakabilir ya da yorum yapabilir. Ancak şu kadardan fazla paylaşım iyi olmaz denilecek kesin metrikler yoktur.
Sosyal medyayı işinizin bir parçası olarak görün
Tüm bu sosyal medya kanalları ile ilgili söylenmesi gereken en önemli şey, bu mecraların etki gücü yüksek iyi bir iletişim ve pazarlama kanalı olduğudur. Bu platformlarda önemli olan katılımdır. Dijital bir kahve dükkanında masadan masaya gezdiğinizi ve insanlarla sohbet edip sosyalleştiğinizi düşünün.
Çok önemli tavsiye: Bu platformların hiçbirinde düşüncelerinizi süzgeçten geçirmeden paylaşmayın. Önce dinleyin, düşünün ve sonra görüşlerinizi paylaşın yanlış anlaşılacağını düşündüğünüz görüşlerinizi bu platformlarda paylaşmayın. Siyaset ve din üzerine olan tartışma ortamlarından uzak durmanız sizin imajınız ve marka kimliğiniz adına iyi olacaktır.
Peki sosyal medyanın çirkin yüzü nedir? Şimdi kendi kendinize ben nasıl sosyal medyayı aktif kullanabilir ve aktif bir emlak uzmanı olurum diyor olabilirsiniz. Sosyal medyanın çirkin yüzü zaman yönetimidir. Sosyal medya kara bir delik gibidir, siz içerisine girdikçe sizi çekmeye çalışır. Ona gereğinden fazla zaman harcamak yapmanız gereken diğer işlerin kalmasına ve zaman planlamalarınızın aksamasına neden olur. Bu konu emlak uzmanlarının en çok dikkat etmesi gereken konulardan biridir.
Sosyal medya yönetimi için kullanabileceğiniz, sosyal medya platformlarında mesajlarınızı otomatik paylaşan ve sizi gelen mesajlar hakkında bilgilendiren yapay zeka bot teknolojisi yazılımları var. Gerek duymanız halinde bu yazılımlardan destek alabilirsiniz.

HEDEFLEDİĞİNİZ BİR GRUBA ÖZEL PAZARLAMA STRATEJİSİNİ NASIL BELİRLERSİNİZ?

Pazarlama profesyonelleri, strateji geliştirirken belli grupları hedeflemeye ve hedefledikleri bu gruplara özel yöntemler geliştirmeye aşinadırlar. Gayrimenkul profesyonelleri ise özellikle lüks listeler veya satışı zor listeler için bir strateji geliştirecekleri zaman bu tür pazarlama stratejilerine ihtiyaç duyarlar. Pazarlama stratejilerinizi belirlediğiniz gruplara göre bölüştürmeniz ve her biri için farklı stratejiler belirlemeniz, işinizi daha kolay yapmanıza yardımcı olur. 
Bu çerçevede, hedeflediğiniz gruplara yönelik cevaplandırmanız gereken temel iki soru vardır:
– Müşterilerim ürünüm (ev) hakkında ne düşünüyor?
– Müşterilerim ürünüm (ev) hakkında nasıl hissediyor?
Müşterilerinizin bir ev hakkında ne düşündüğünü ve nasıl hissettiğini kendinize sormanız size biraz tuhaf gelebilir. Ancak bir ev satın almak, gerçekten esasında duygusal bir satın alma işlemidir. Basitçe barınak olarak tanımlayabileceğimiz bir ev, insanların en temel ihtiyaçlarından biridir. Dolayısıyla pazarlama stratejinizi oluştururken, insanların bu ihtiyacını karşılamak üzerine odaklanmanız gerekir.
Bir Hedef Grubu Belirlemek ve Sorulara Cevap Bulmak
Peki, sizin hedeflediğiniz grup kim olacak? Makalemizin asıl konusu budur. Bu sorunun cevabını bir örnekle cevaplandırmaya çalışalım.
Diyelim ki elinizde 1 milyon dolar değerinde bir ev var ve bu evi uygun bir alıcıya satmanız gerekiyor. Potansiyel müşteri adayınızı bulabilmenizi sağlayacak hedefleyeceğiniz gruplar şöyle olabilir:
– Büyük bir yatırımcı
– Unvan sahibi bir kişi
– Bu evi almaya gücü yetebilecek bir topluluk üyesi
– Evin bulunduğu bölgede yaşayan varlıklı birisi
– Benzer değerlemeye sahip mülklerde oturan komşular
– Emlak Derneği başkanı
– Güvenebileceğiniz diğer bir emlak broker veya emlak danışmanı
Böyle bir liste çıkardıktan sonra hepsini bir öğle yemeğine davet edin. Veya müsait oldukları bir zaman diliminde onları ofisinizde bir çay içmeye de davet edebilirsiniz. Ya da bu daveti Open House organizasyonu ile gerçekleştirebilirsiniz. Sonuçta her ne olursa olsun bu işin bir maliyeti olacaktır.
Bu aşamada değere yoğunlaşmanız gerekir. Düzenlediğiniz görüşmede onlarla sadece ilişkilerinizi geliştirmeye çalışmayın. Aynı zamanda evin pazarlamasını yapabilmek için onların veya tavsiye edebilecekleri potansiyel müşteri adaylarının spesifik ihtiyaçlarını da öğrenmeye çalışın.
Tam bu nokta ilk sorumuzu hatırlayalım. “Müşterilerim ürünüm hakkında ne düşünüyor?” Bu soru, kendi içinde başka soruları da beraberinde getirir. “Bu ürün (ev) onların ihtiyaçlarını karşılıyor mu?” Burada evin özelliklerinden bahsediyoruz. Yatak odası, banyo sayısı, evin genişliği, garaj kapasitesi, konum, manzara, evin çevresi ve bulunduğu muhite dair her türlü bilgi ve özellik…
Bu anlamda elinizdeki ev iyi bir değere sahip mi? Bu nokta, alıcıları ikna etme aşamasındaki bir numaralı zorluktur. Bu zorluğu aştıktan sonra potansiyel alıcılardan topladığınız tüm verileri evi satmak isteyen ev sahibine sunabilir ve fiyat önerileri üzerine çalışabilirsiniz.
Gelelim ikinci sorumuza. “Müşterilerim ürünüm hakkında nasıl hissediyor?”Bu evin sahibi olmak alıcıya ne hissettiriyor? Bu ev için alıcılar ödeme yapmak ister mi? Belki de bir alıcı bu evi o kadar çok ister ki sırf ona sahip olmak için çok çalışarak bu evi satın almaya gücü yeter hale gelir veya finansmanını borç yoluyla destekler. Bir ev hakkında hissedebilmek işte böyle bir şeydir.
Veya belki de alıcının zaten üç tane evi vardır ve buralardan bir kaçış düşünüyordur. Veya bir alıcı yapacağı ödemeden gelir sağlayacak bir yatırımda bulunmak istiyordur. Tüm bunlar bir ev hakkında alıcıların hissedebileceği farklı durumlardır. Bu nedenle size güven duymak isterler. Onlar bu güveni verebilir misiniz?
Özetlersek, eğer bu örnekteki gibi hedeflediğiniz belli bir grup olursa, her zaman için daha başarılı pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz. Çünkü bu tür bir pazarlama stratejisini geliştirmek, onların ilgilendikleri ev hakkında ne düşündüğünü ve nasıl hissettiğini anlamak açısından çok daha etkili olur.