İLERİ DÜZEY YÖNETİCİ EĞİTİMİ



EĞİTİMİN HEDEFLERİ :
  • Yöneticilerin çalışanlarıyla ve birbirleriyle ilişkilerinde yaşadıkları tekrarlayıcı, gündelik ve uzun vadeli ilişki durumlarını anlayabilmelerini ve ilişkilerini yönlendirebilmelerini sağlamaktır. 
  • Bunu yaparken kişilerin kendi yöneticilik biçimlerini anlamaları ve Transaksiyonel Analiz (TA) yöntemiyle bu biçimlerin nasıl tepkiler doğuracağını yordama becerisi kazandırılır. 
  • Bunun sonucunda TA’nın sunduğu çözüm yolları ile ilişkilerdeki olumsuz gidişatı, istedikleri yönde değiştirme becerisi kazandırırken, 
  • Yöneticilik kavramını daha açık, direktif ve sahici bir boyuta taşırken yöneticilerin aynı anda, pozisyonlarını koruyan, kuralları ve yönetimi etkili bir şekilde uygulama becerisini kazandıran yollar sağlar.
  • Ayrıca Ego Durumlarının etkili kullanımı sayesinde girişimcilikte esnek ve etkili olmayı destekleyici bilgiler sunar.
YÖNTEM : 
Transaksiyonel Analiz
  • İş hayatında sürekli tekrarlanan ve aynı sonuçları yaşatan kısır döngüyü (oyunları) anlama ve durdurmayla ilgili etkili ve anlaşılır yöntemler sunar. 
  • Grup çalışmalarında alternatif manipülasyon teknikleri kullanılacaktır.
  • Duygularla başetmede Gestalt tekniği kullanılacaktır.
  • Değişen dünyada sahici yönetici vaka örneğiyle  yöneticilik ufku genişletilecektir.
Süre: 2 Gün
Katılımcı sayısı:10-30
EĞİTİMİN İÇERİĞİ : 
  • Ego Durumları (Ebeveyn, Yetişkin ve Çocuk Ego Durumları)
  • Yöneticilikte Ego Durumlarının Pozitif ve Negatif Yanları
  • Transaksiyonlar (Ör: Kişinin Ebeveyn ego durumundan karşısındakinin Çocuk ego durumuna seslenmesi veya Yetişkin ego durumundan Yetişkin ego durumuyla ilişki kurması)
  • Transaksiyonlarla ast üst ilişkisi (Ör: Eleştirel Ebeveyn-İsyankar Çocuk çatışması, Ebeveyn-Ebeveyn çatışması veya Yetişkin-Uyumlu çocuk… vb.)
  • Yöneticilik ve mizac
  • Oyunlar (Sürekli tekrarlayan, ne yaparsanız yapın aynı sonucu veren kısır döngüler: işyerinde örtülü veya açık transaksiyonlarla giriş-gelişme-sonuç şeklinde oynadığımız günlük ya da uzun vadeli oyunlar ve bedelleri)
  • Yönetici-Çalışan Oyunları (Yakaladım seni, öfke oyunları, bak bana ne yaptın.. vs.)
  • Uzun Vadeli Oyunlar (Bir duygunun biriktirilmesi, ör: öfke kuponlarının toplanması ile oynanan oyunlar)
  • Karpman Drama Üçgeni (Kurban, suçlayıcı kurtarıcının olduğu iki kişiden fazlasının dahil olduğu oyunlar)
  • Oyunlarla Baş Etme Yolları (10’larca farklı transaksiyon seçeneğimizin olduğu, giriş gelişme sonuç şeklinde oyunların analiziyle, deneyimlerin etkili kullanımı, oyun yerine samimiyet kurma yolları)
  • Ast-üst İlişkisinde Aynı Anda Samimi, Direktif, Açık ve Kuralları Etkili Kullanabilme Yolları
  • Bu Tip Başarılı Bir Yönetici Vaka Örneği
  • Samimi, Oyunsuz İlişkinin Kurulmasını Nasıl Sabote Ederiz?
  • Bu Sabotajları Nasıl Durdurabiliriz?
  • Samimi  İlişki Kurarken Etkili ve Dürüst Pozitif Geribildirim Verebilme ve Alabilme