İLETİŞİM BECERİLERİ

 Kendini Tanı ve İlişkilerde Yapıcı Ol!

  • İletişim iş yerinde aslında örtülü olarak pek çok şeyin belirleyicisidir. 
  • Çatışmanın olması her alanda problem yaratabilir.
…Ancak kendinizi tanırsanız, iletişim o zaman keyifli ve yapıcı bir hale gelir.
EĞİTİMİN HEDEFLERİ:
  • Katılımcılara yaşam boyu kullanabilecekleri etkili iletişim becerileri kazandırmaktır. 
  • Katılımcıların, gündelik yaşamda, iletişim kurarken kullandıkları yanları ve sürekli tekrarlayan kendi iletişim kalıplarını fark etmelerini sağlamak.
  • Transaksiyonel Analiz (TA) yöntemiyle bu iletişim kalıplarının nasıl tepkiler doğuracağını yordama becerisi kazandırmak. 
  • Onlarca farklı iletişim biçimlerini tanımlayıp istediğiniz yapıcı sonucu almaya yönelik seçim hakkı sunmak.
  • Seçtiğiniz yönde iletişim kurabilme formüllerini göstermek ve uygulatmak. 

YÖNTEM:

  • Transaksiyonel Analizin Ego durumları, İşlevsel Analiz, Psikolojik Oyunlar, Sahicilik, Olumlu Temas İletisi kavramları temel alınmıştır.
  • Gerçek değişim için farklı iletişim tiplerini uygulamaya yönelik grup çalışmaları ağırlıklı olacaktır.
  • Grup içi ortak dil oluşması sağlanacaktır.
  • Süre: 2 gün
  • Katılımcı sayısı:10-30
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ - İÇERİK
  • Ego Durumları (Ebeveyn, Yetişkin ve Çocuk Ego Durumları).
  • İletişimde ego durumlarının pozitif ve negatif yanları.
  • Transaksiyonlar (Ör: Kişinin Ebeveyn ego durumundan karşısındakinin Çocuk ego durumuna seslenmesi veya Yetişkin ego durumundan Yetişkin ego durumuyla ilişki kurması).
  • İlişkilerde gidişatı yönlendirebilme (onlarca farklı Transaksiyon seçeneği olduğunu biliyor muydunuz?)
  • İletişimde kısır döngüler ve sonunda yaşanılan duygusal bedeller.
  • Dolaysız, açık, sahici iletişim kurma yolları.
  • Bu sahici ilişkiyi nasıl sabote ederiz?
  • İletişimde duygularla baş etme.
  • Bu sabotajları nasıl durdurabiliriz?
  • Sahici ilişki kurarken etkili ve dürüst pozitif geribildirim verebilme ve alabilmenin önemi.