DENETİM DANIŞMANLIĞI


İş Süreçleri Yönetimi;

Agency Balance Yönetim Danışmanlık şirketi olarak;
İş Süreçleri Optimizasyonu
İş Süreçleri Yönetimi Danışmanlığı
Şirket Verimliliğinin Arttırılması Danışmanlığı ile şirketlerin şu sorularına çözüm bulmaktayız.
  1. Bir şirketin organizasyonel verimliliği nasıl arttırılır?
  2. Aile şirketinin şirket içi verimliği nasıl arttırılır?
  3. Bir şirketin bütün iş akışları ve prosedürleri tek bir sistem üzerinden yürütülebilir mi?
  4. İş akışlarında onay süreçleri ve prosedüreleri nasıl yönetilmelidir?
  5. İş Süreçleri Yönetimi ile Şirket Verimliliğinin arttırılması sürecinde yazılım / teknoloji kullanımı nasıl olabilir?
Bu konuda daha detaylı bilgi almak ve Agency Balance Yönetim Danışmanlık Süreç Yönetiminden faydalanabilmek için bizimle iletişime geçin.

Şirketlerde Organizasyon Şeması Nasıl Oluşturulmalı?

Agency Balance  Yönetim Danışmanlık işletmlerde Organizasyon Şemasının oluşması için ilk önce varolan Organizasyon şeması üzerinden analizler ypar . Eğer Organizasyon şeması mevcut durumu karşılamıyorsa yeni bir şema ve sadece iş odaklı bir organizasyon şemasının hazırlanması için Departman Yöneticileri ve Yönetim le beraber toplantı yapar.
Sorunun çözümü için önce sorunun kaynağı, kökü üzerinde uzlaşmak gerek. Sorun varsa, kendiliğinden ortaya çıkmıyor. Zaman içinde yönetim ve organizasyona ilişkin hatalı kararlar ve uygulamalar sorunu ortaya çıkartıyor. Önce bu durumu kabul etmek gerekiyor.
Agency Balance Yönetim Danışmanlık; İlk önce Kurumsal yapının analizi ve mevcut durum değerlendirmesi ile sistemin kurulması için süreçi başlatır. Bunun için iş ve süreç analizleri önem kazanıyor. Şirket veya kurum olarak vizyonumuz ne, misyonumuz nedir, biz ne iş yapıyoruz soruları ile başlayıp, bu işleri nasıl yapıyoruz, kimlerle yapıyoruz, bu işlerin birbirleri ile ilişkisi nedir, bu işlerden ne çıktı elde ediyoruz, kime fayda sağlıyoruz sorularının sorulması gerekiyor.
Sonraki aşamada ise bir önceki aşamada tespit edilmiş olan tüm sistemsel zafiyetler, darboğazlar, verimsizlikler ile süreçler arası uyumsuzluklar, veri, bilgi ve iletişim aksaklıkları ve koordinasyon sorunlarının ortadan kaldırılması için ne yapılması gerektiğine karar veriliyor.
Süreçlerimizi iyileştirmek, gerekli olduğu noktada yeniden tasarlamak, iş ve süreç analizleri sonucunda kurumun tüm organizasyon yapısını, kurumsal sistemleri de entegre etmek suretiyle yeniden yapılandırmak mümkün hale geliyor. Tüm iyileştirme ve yeniden yapılandırma çalışmaları donanım, veri, personel, süreç, strateji katmanları birbirleri ile ilişkilendirilmek suretiyle kurumsal mimari çerçevesinde sağlıklı bir şekilde yürütülebiliyor.
Organizasyon şeması oluşturmak stratejik yönetim ile başlayan, süreç yönetimi ile devam eden, performans yönetimi ile son bulan ve her aşamada kurumsal sistemlerin desteği ile yürüyen bir çalışmadır. Organizasyon şemalarında yer alan her bir kademe, bu kademelerdeki her bir pozisyon, esasen iş süreçleri ve kurumsal sistemler çerçevesinde şekillenen, görevler, sorumluluklar ve yetkiler ile iletişim ağları göz önünde bulundurularak oluşturulmalıdır.
Organizasyon şemalarının oluşturulmasında en önemli sorunlardan bir tanesi de yönetim kurulu veya üst yönetim toplantılarında, kişiler için pozisyon üretilerek yapılan şemalardır. Organizasyon şemaları asla kişilere göre yapılmamalıdır. Organizasyon şemaları hedefler, sistemler ve süreçler doğrultusunda oluşturulmalı, şemalardaki pozisyonlar için doğru kişiler belirlenmelidir. Yani kişiye göre iş değil, işe göre kişi tercih edilmelidir.

İnsan Kaynakları Denetimi;

Günümüzde İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamalarının tamamı organizasyonel yapı, iş tanımları ve yetkinlikler üzerine kurulmaktadır. O nedenle Agency Balance Yönetim Danşımanlık  İnsan Kaynakları Hizmetleri olarak söz konusu tanımlamaların yapılmasını çalışmalarımızda İnsan Kaynakları Süreç tasarımlarının ön adımı olarak ele alıyoruz.
Organizasyon Yapısı
Organizasyon Yapısı kısaca, kurum tarafından çalışmalarını en etkin şekilde yürütmesine imkan sağlayacak şekilde tasarlanarak, kurum bünyesinde gerçekleştirilmesi gereken çalışmaların sınıflandırılmasını, pozisyonları ve fonksiyonel ilişkilerini gösteren şema olarak tanımlanabilir. Organizasyon Yapısı tasarımı kapsamında doküman inceleme ve görüşmeler yoluyla kurumun mevcut ana fonksiyonlarını belirleyip, yurt içi ve yurt dışı kıyaslama verilerini de kullanarak değişiklik önerileri ile bunlara bağlı organizasyon yapısı alternatifleri geliştiriyoruz, karara yönelik danışmanlık hizmeti veriyoruz.
İş Tanımları
İş Tanımları, belirlenmiş olan strateji ve hedeflerine yönelik olarak bir bütün içerisinde tüm birim ve çalışanların yapması gerekenleri, rol ve sorumluluklarını tanımlayan dokümanlardır. PwC İnsan Kaynakları Hizmetleri olarak, iş tanımlarının oluşturulması veya mevcut iş tanımlarının güncellenmesi çalışmalarını, iş analizleri ile başlayarak ve iş tanımlarının tüm İK süreçleri için olmazsa olmaz bir temel nokta olduğunun bilincinde olarak yürütüyoruz.
Yetkinlik Modelleri
Yetkinlikler; bir işin başarıyla yapılabilmesi için gösterilmesi gereken, gözlemlenebilen davranışlardır. Günümüzde birçok kurum, çalışanlarının gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi, işe alım ve kariyer planlama süreçlerinde yetkinlik modellerini kullanmaktadır. Yetkinlik Modelleme çalışmalarında; iş analizleri ve iş tanımlarını baz alıp yetkinlik setimizi kullanarak kuruma özel yetkinlikleri belirliyoruz, yetkinliklerin değerlendirilmesi ve kullanım alanlarına yönelik modeli oluşturuyoruz.

Muhasebe Mevzuatına Uyum ve Raporlama Hizmetleri;

Finans süreçlerinin uluslararası ölçekte yeniden yapılandırılması beraberinde yeni zorluklar ve riskler taşıyabilmektedir. Bu nedenle risk azaltma, görünürlük ve kalitede istikrar faktörleri temelinde doğru kontrol sistemleri uygulanmalı, süreç ve sistemlerde verimlilikler gözetilmeli ve daha düşük bir maliyetle kurum için doğru değer yaratılmalıdır. Doğru sistemler kuran ve uygulayan işletmeler küresel finans yatırımlarından daha yüksek bir verim elde edebileceklerdir.
Muhasebe mevzuatına uyum ve raporlama hizmetlerinin amacı, çeşitli ülkelerde faaliyette bulunan büyük ve çok uluslu firmaların finansal raporlama yükümlülüklerini yerine getirmelerine yardımcı olmaktır. Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren ve gelişmekte olan piyasalara giren bu şirketler finans süreçlerini yeniden yapılandırmakta, ortak hizmet merkezlerinden yararlanmakta ve sürekli olarak 
verimlilikleri artırmaya ve maliyetleri düşürmeye odaklanmaktadır.
Müşterilerin tüm yükümlülüklerini eksiksiz olarak yerine getirebilmeleri için finans ve vergi ekiplerimizin bilgi ve deneyimleri ışığında sunulan bu hizmetler merkezi olarak yönetilmektedir.
Agency Balance Yönetim Danışmanlık olarak hizmetlerimiz:
  1. Muhasebe sisteminin kurulması
  2. Türk meri mevzuata uygun olarak muhasebe kayıtlarının tutulması
  3. Muhasebe kayıtlarının kontrol edilmesi
  4. Aylık, üç aylık ve yıllık vergi beyannamelerinin düzenlenmesi
  5. Ara dönem mali tabloların ve yıl sonu mali tablolarının hazırlanması
  6. Mali Müşavirlik ve mali istişare hizmetlerinin verilmesi,
  7. Mali mevzuattaki değişikliklerin ve özellik arz eden konulardaki mali yorum ve işlemlerin sirkülerler vasıtasıyla duyurulması
  8. Maliyet muhasebesi sistemlerinin tasarımı ve uygulanması,
  9. Vergi mevzuatı kapsamından şirketlerin yasal kayıtlarının uygunluk denetimlerinin yapılması,
  10. Yıl sonu bilançolarının mali açıdan incelenmesi ve takdim şeklinin tayini
  11. Yıllık beyannamelerin kontrolü ve düzenlenmesi,


Denetim Danışmanlığı;

Agency Balance Yönetim Danışmanlık olarak; İşletmelerin sürdürülebilir bir yapı izleyebilmeleri için firmalarda denetim danışmanlığını yapmaktayız. Şirketler günümüzde; fiziki varlıklarının korunması ve hedeflerine ulaşmasını engelleyebilecek tehlikelerin bertaraf edilmesi amacıyla, risklerin tespiti ve kontrolü anlayışına uygun olarak, kontrol ve denetim sistemlerini anlamaya ve uygulamaya çalışmaktayız. Bu kavramları ana başlıklar itibariyle şu şekilde özet olarak ele alabiliriz.
Kontrol; Yönetimin, denetim kurulunun, yönetim kurulunun ve diğer uygun birimlerin riski yönetmek ve belirlenen amaç ve hedeflere ulaşma ihtimalini artırmak amacıyla aldığı tedbirlerdir. Yönetim, hedef ve amaçların gerçekleştirilmesine yönelik makul bir güvence sağlamak için yeterli tedbirin alınmasını planlar, tertipler ve yönlendirir.
İç Kontrol sistemi; Şirketin fiziki varlıklarının korunması ve hedeflerine ulaşmasında, makul seviyede güvence veren uygulamalardan oluşmaktadır. Operasyonların etkinliği, mali tabloların güvenilirliği, mevcut kanun ve hükümlere uygunluk konularında uygulanan kontrol faaliyetlerinden oluşan sistemlerdir. İç Kontrol sistemlerinde; iş tanımları, süreç analizleri, görev tanımları, prosedürler, etik uygulamalar, risklerin tespiti, risklerin değerlendirilmesi, bilgi işlem uygulamaları vb mevcuttur. İç Kontrol birinci dereceden yönetimin sorumluluğunda olan uygulamalardır.
Kontrol Ortamı; Yönetim, yönetim kurulu ve denetim kurulunun, kurum içi kontrolün önemine ilişkin tutum ve davranışlarıdır. Kontrol ortamı, iç kontrol sisteminin ana amaçlarının gerçekleştirilmesi için gerekli olan yapı ve disiplini sağlar.
Kontrol Süreçleri; Riskin, bir kurumun kabul etmek isteyeceği seviyede kalması gayesiyle tasarlanan ve işletilen kontrol çerçevesinin bir parçası olan faaliyet, politika ve prosedürlerdir.
İç Denetim Faaliyeti; Kurumun faaliyetlerini geliştirmek ve bunlara değer katmak için tasarlanan bağımsız, objektif güvence ve danışmanlık hizmeti sağlayan birim, bölüm, danışman ekibi veya diğer uygulamacılardır. İç denetim faaliyeti, kurumun risk yönetim, kontrol ve yönetişim süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek ve geliştirmek amacına yönelik sistemli ve disiplinli bir yaklaşım getirerek kurumun amaçlarına ulaşmasına yardımcı olur.