1 Haziran 2017 Perşembe

Ben de sosyal medya danışmanı olmak istiyorum

Günümüzün yükselen değeri, onsuz yapamadığımız, sohbetlerimizde kullanmadan duramadığımız yeni takintimiz sosyal medyanın hayatlarımıza kattığı yeni bir uzmanlik alani var; sosyal medya uzmanlari. Kalemime ve yaratıcılığıma güveniyorum. Ben de sosyal medya danışmanı olmak istiyorum diyenler, belki de yaratıcılıktan daha fazlasına ihtiyacınız var. Listemizi okuyun iyi bir sosyal medya uzmanında olması gereken özelliklerden kaçı sizde var öğrenin...
Sosyal Medya Danışmanı Olabilmek İçin Sahip Olmanız Gereken 10 Özellik
İlk bakışta “amaaan ne var ki onun yaptığında, benim de feyspukum tivitırım var” gibi görünse de her işin kendine göre zorlukları olduğu gibi bir de herkesin sosyal medya uzmanı (!) geçindiği şu dönemde rekabet ortamından sıyrılarak gerçekten hak ettiği değeri görmelidir gerçek sosyal medya danışmanları.
Kurumlar ise marka bilinirliklerini artıracak, websitesine trafik çekecek, sosyal medyada iyi temsil edecek ve markasını olumlu lanse edecek sosyal medya danışmanlarına ihtiyaç duyar. Bu açıdan da bu kişi kurum içindeki en kritik pozisyonlardan biridir, zira kurumu rezil de vezir de edebilecek güce sahiptir.
Bu sebepledir ki, sosyal medya danışmanlarının, müşteri edinmek ve itibar kazanmak için sahip olmaları gereken 10 temel özellik vardır:
Kendi kişisel sosyal medya networklerinde de başarılı olmalıdır. Zira kendini bireysel olarak sosyal medyada iyi pazarlayamayan biri kurumu da pek doğru pazarlayamaz diye düşünebiliriz basit bir mantıkla. Bu yüzden müşterilerinin de inceleyebileceğini düşünerek düzenli ve kaliteli paylaşımlar yapabiliyor ve aldığı reaksiyonları uygun yanıtlarla yönetebiliyor olmalıdır.
Görüştüğü şirketlerin yer aldıkları sektörleri iyi bilmeli, hedef kitleyi tanıyor olmalıdır.
Sektördeki önemli isimleri tanıyor olmalı. Böylece anlaşma yapmak üzere olduğu şirketin ürünleriyle ilgili farkındalık yaratma konusunda sıradan bir sosyal medya uzmanından daha başarılı olabilir.
Herhangi bir gizlilik anlaşması yoksa şu andaki ve geçmişteki müşterilerinin isimlerini paylaşabilmeli. Böylece müşteri adayları referans taraması yapabilir.
Çalışma örneklerini sergilediği bir portfolyo sunabiliyor olmalı. Hem geçmiş çalışmalarını hem de şu an devam eden ve geçerli linkleri olan çalışmaları gösterebilmeli.
Kantatif sonuçları olan çalışmalar yapmalı. Kampanya ROI’lerini, yani yatırımın geri dönüşlerini ölçmek için kullandığı araçları gösterebilmeli ve başarılarını metrik ve analizlerle destekleyebiliyor olmalı. Aynı zamanda bireysel olarak da hangi ölçüm araçlarını kullandığını sonuçlarıyla birlikte iletebilmeli, örneğin kişisel blogunun Google Analtyics sonuçlarını, Klout puanını verebilmeli.
Bir kurum özelinde ne tür sosyal medya stratejileri geliştirebileceğini bir çırpıda söyleyebilmeli. Örneğin bir kampanya dahilinde ne tür Twitter hashtag’leri kullanılabilir sorusunu hızla cevaplayabilmeli. Bunun için de yerli ve yabancı stratejileri takip ediyor olması ve aynı zamanda hızlı çözümler üretebiliyor olması gerekiyor.
Hangi sosyal ağ konusunda uzman olduğu bilinmeli. “Ben hepsinde iyiyimdir”ler hiçbir iş dalında olumlu karşılanmadığı gibi sosyal medya danışmanları için de geçerlidir. Twitter kampanyaları yürütmek istiyorsak, Pinterest’te harikalar yaratan bir uzman bile işimizi görmeyebilir.
Sosyal medya krizlerine proaktif önlemler alabiliyor olmalı. Örneğin bir hashtag krizi yaşandığı ve marka hakkında karalama kampanyası yürütüldüğü zaman nasıl bir aksiyon alıp ne tür müdahalelerde bulunması gerektiğini bilmeli.
Profesyonel yaşamın olmazsa olmazlarından, belki de danışmanlığın genel sorunlarından; ücret ve ödeme konusu… Proje bazlı mı çalışır, saatlik mi ödeme ister, ödemeleri nasıl ister, fatura konularında nasıl bir tutum tercih eder gibi sorulara tatmin edici ve profesyonel yanıtlar verebiliyor olmalıdır.