Nerelerde çalışırlar?
Pazarlama mezunları otomotivden tekstile, gıdadan sağlık sektörüne kadar her alanda çalışabilir. Fabrikaların pazarlama departmanlarında, bankaların müşteri temsilciliği ve hizmet pazarlama bölümlerinde, markaların ürün pazarlama departmanlarında, ilaç firmalarının mümessil pozisyonlarında, üniversitelerde akademisyen olarak ve benzer kuruluşların satış ve pazarlama odaklı bölümlerinde Pazarlama bölümü mezunları çalışabilir. Teknoloji şirketlerinde de yeni nesil cihazlar bu mezunlar aracılığıyla kullanıcılara tanıtılır.
Pazarlama mezunlarının meslekleri, şirketlerin ya da çeşitli kuruluşların ürettikleri ya da sundukları ürün ve hizmetleri farklı kuruluşlarla son müşterilere kullandırabilmektir. Yani Pazarlama mezunu, karşısındaki müşteriye elindeki ürün ya da hizmeti tanıtıp, gerektiğinde bütün olumlu özellikleri ortaya koyarak ürün ya da hizmeti pazarlamayı başarabilmelidir.
Örneğin; bir tekstil markasının pazarlama departmanı çalışanları, firmanın ürettiği ürünleri gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında tanıtarak öne çıkarırlar. Bu sayede müşterilerin de etkilenmesi sağlanır ve satın almalar hızlanır. Firma hem para, hem de itibar kazanır. Bu doğrultuda pazarlama elemanlarının aslında ne kadar kritik bir görev üstlendikleri de görülmüş olur.
Farklı bir sektörden verilecek örnekle pazarlama mezunlarının nasıl bir sorumluluk aldıkları daha belirgin olarak ortaya çıkar. Otomotiv sektöründe arabaların dikiz aynalarından sileceklerine, tekerleklerinden camlarına kadar pek çok üretim Türkiye'deki fabrikalarda yapılır. Bu firmaların pazarlama elemanları, söz konusu yedek parçaları ve asıl unsurları büyük otomobil markalarına pazarlamaya çalışarak firmanın işlem hacmini artırmaya gayret eder.
Pazarlama bölümünde okumak isteyenlere ve bölümden mezun olanlara tavsiyeler:
- Sosyal yönden atılgan ve sıcakkanlı kişiler pazarlama işlerinde daha iyi oldukları için ya bu özelliklerdeki adayların pazarlama okuması gerekir ya da pazarlama mezunlarının kendilerini sosyal yönden geliştirmeleri beklenir.
- Pazarlanacak olan ürüne ya da hizmete net olarak hakim olunmalıdır. Özellikle en ters yerden gelebilecek eleştirel sorulara karşı rüzgarı tersine çevirmek için tatmin edici cevaplar verilmelidir.
- Kılık- kıyafet ve diksiyon düzgün olmalıdır. Çünkü pazarlamacılar hemen hemen her türlü mekânda ve herhangi bir kişi ile muhatap olmak zorunda kalabilirler. Bu nedenle ortamın doğru tartılması ve buna uygun hareket edilmesi gerekir.
- Okul zamanı alınan alan dersleri kesinlikle önemsenerek çalışılmalıdır.