Kendini Tanı ve İlişkilerde Yapıcı Ol!
- İletişim iş yerinde aslında örtülü olarak pek çok şeyin belirleyicisidir.
- Çatışmanın olması her alanda problem yaratabilir.
…Ancak kendinizi tanırsanız, iletişim o zaman keyifli ve yapıcı bir hale gelir.
EĞİTİMİN HEDEFLERİ:
- Katılımcılara yaşam boyu kullanabilecekleri etkili iletişim becerileri kazandırmaktır.
- Katılımcıların, gündelik yaşamda, iletişim kurarken kullandıkları yanları ve sürekli tekrarlayan kendi iletişim kalıplarını fark etmelerini sağlamak.
- Transaksiyonel Analiz (TA) yöntemiyle bu iletişim kalıplarının nasıl tepkiler doğuracağını yordama becerisi kazandırmak.
- Onlarca farklı iletişim biçimlerini tanımlayıp istediğiniz yapıcı sonucu almaya yönelik seçim hakkı sunmak.
- Seçtiğiniz yönde iletişim kurabilme formüllerini göstermek ve uygulatmak.
YÖNTEM:
- Transaksiyonel Analizin Ego durumları, İşlevsel Analiz, Psikolojik Oyunlar, Sahicilik, Olumlu Temas İletisi kavramları temel alınmıştır.
- Gerçek değişim için farklı iletişim tiplerini uygulamaya yönelik grup çalışmaları ağırlıklı olacaktır.
- Grup içi ortak dil oluşması sağlanacaktır.
- Süre: 2 gün
- Katılımcı sayısı:10-30
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ - İÇERİK
- Ego Durumları (Ebeveyn, Yetişkin ve Çocuk Ego Durumları).
- İletişimde ego durumlarının pozitif ve negatif yanları.
- Transaksiyonlar (Ör: Kişinin Ebeveyn ego durumundan karşısındakinin Çocuk ego durumuna seslenmesi veya Yetişkin ego durumundan Yetişkin ego durumuyla ilişki kurması).
- İlişkilerde gidişatı yönlendirebilme (onlarca farklı Transaksiyon seçeneği olduğunu biliyor muydunuz?)
- İletişimde kısır döngüler ve sonunda yaşanılan duygusal bedeller.
- Dolaysız, açık, sahici iletişim kurma yolları.
- Bu sahici ilişkiyi nasıl sabote ederiz?
- İletişimde duygularla baş etme.
- Bu sabotajları nasıl durdurabiliriz?
- Sahici ilişki kurarken etkili ve dürüst pozitif geribildirim verebilme ve alabilmenin önemi.