EĞİTİMİN HEDEFLERİ :
- Yöneticilerin çalışanlarıyla ve birbirleriyle ilişkilerinde yaşadıkları tekrarlayıcı, gündelik ve uzun vadeli ilişki durumlarını anlayabilmelerini ve ilişkilerini yönlendirebilmelerini sağlamaktır.
- Bunu yaparken kişilerin kendi yöneticilik biçimlerini anlamaları ve Transaksiyonel Analiz (TA) yöntemiyle bu biçimlerin nasıl tepkiler doğuracağını yordama becerisi kazandırılır.
- Bunun sonucunda TA’nın sunduğu çözüm yolları ile ilişkilerdeki olumsuz gidişatı, istedikleri yönde değiştirme becerisi kazandırırken,
- Yöneticilik kavramını daha açık, direktif ve sahici bir boyuta taşırken yöneticilerin aynı anda, pozisyonlarını koruyan, kuralları ve yönetimi etkili bir şekilde uygulama becerisini kazandıran yollar sağlar.
- Ayrıca Ego Durumlarının etkili kullanımı sayesinde girişimcilikte esnek ve etkili olmayı destekleyici bilgiler sunar.
YÖNTEM :
Transaksiyonel Analiz
- İş hayatında sürekli tekrarlanan ve aynı sonuçları yaşatan kısır döngüyü (oyunları) anlama ve durdurmayla ilgili etkili ve anlaşılır yöntemler sunar.
- Grup çalışmalarında alternatif manipülasyon teknikleri kullanılacaktır.
- Duygularla başetmede Gestalt tekniği kullanılacaktır.
- Değişen dünyada sahici yönetici vaka örneğiyle yöneticilik ufku genişletilecektir.
Süre: 2 Gün
Katılımcı sayısı:10-30
EĞİTİMİN İÇERİĞİ :
- Ego Durumları (Ebeveyn, Yetişkin ve Çocuk Ego Durumları)
- Yöneticilikte Ego Durumlarının Pozitif ve Negatif Yanları
- Transaksiyonlar (Ör: Kişinin Ebeveyn ego durumundan karşısındakinin Çocuk ego durumuna seslenmesi veya Yetişkin ego durumundan Yetişkin ego durumuyla ilişki kurması)
- Transaksiyonlarla ast üst ilişkisi (Ör: Eleştirel Ebeveyn-İsyankar Çocuk çatışması, Ebeveyn-Ebeveyn çatışması veya Yetişkin-Uyumlu çocuk… vb.)
- Yöneticilik ve mizac
- Oyunlar (Sürekli tekrarlayan, ne yaparsanız yapın aynı sonucu veren kısır döngüler: işyerinde örtülü veya açık transaksiyonlarla giriş-gelişme-sonuç şeklinde oynadığımız günlük ya da uzun vadeli oyunlar ve bedelleri)
- Yönetici-Çalışan Oyunları (Yakaladım seni, öfke oyunları, bak bana ne yaptın.. vs.)
- Uzun Vadeli Oyunlar (Bir duygunun biriktirilmesi, ör: öfke kuponlarının toplanması ile oynanan oyunlar)
- Karpman Drama Üçgeni (Kurban, suçlayıcı kurtarıcının olduğu iki kişiden fazlasının dahil olduğu oyunlar)
- Oyunlarla Baş Etme Yolları (10’larca farklı transaksiyon seçeneğimizin olduğu, giriş gelişme sonuç şeklinde oyunların analiziyle, deneyimlerin etkili kullanımı, oyun yerine samimiyet kurma yolları)
- Ast-üst İlişkisinde Aynı Anda Samimi, Direktif, Açık ve Kuralları Etkili Kullanabilme Yolları
- Bu Tip Başarılı Bir Yönetici Vaka Örneği
- Samimi, Oyunsuz İlişkinin Kurulmasını Nasıl Sabote Ederiz?
- Bu Sabotajları Nasıl Durdurabiliriz?
- Samimi İlişki Kurarken Etkili ve Dürüst Pozitif Geribildirim Verebilme ve Alabilme