Gelecek Vaad Eden Meslekler Nelerdir,Geleceği Parlak Olan Meslekler ,Gelecek Vaad Eden Meslekler ,
Üniversitede En Çok Tercih Edilen Bölümler...
LYS Tercihleri alınmak üzere ve adayların da geleceklerine
yön ve şekil vermede etkin olacak olan meslek araştırmaları hız kesmeden devam
ediyor.Öğrencilerin, Üniversite tercih işlemleri Temmuz'da başlıyor. Üniversite
adaylarına meslek tercihlerinde pozitif etki yapacağına inandığımız geleceği
olan meslekler hangileri ... Geleceği parlak olan meslekler nelerdir. Çalışma
alanları ve gelecekteki önemi Geleceğin öne çıkan meslekleri neler? Hangi
meslekte iş bulma olasılığı yüksek? İşte geleceğin öne çıkan meslek isimleri...
Gençlerin almak zorunda olduğu en önemli kararlardan biri de
kuşkusuz ki meslek seçimi. Bu önemli seçimi yaparken dünyada ve ülkemizde
gelişecek sektörleri göz önünde bulundurmak ve bugün hiç tanınmayan ama yakın
gelecekte büyük potansiyele sahip alanlara yönelmek gerekiyor. İşte gelecekte
yıldızı parlayacak meslekler…
Bilişim, yapı-inşaat, gayrimenkul, eğitim, üretim-imalat,
turizm-otelcilik, perakendecilik, enerji ve lojistik sektörleri gelecekte en
fazla iş fırsatı sunacak sektörler arasında yer alacak. Özellikle bilişim,
nitelikli eleman açığının hızla arttığı sektörlerin başında geliyor. Bilişim
teknolojileri sektöründe özellikle mobil cihazlara yönelik uygulama geliştirme
ve pazarlama pozisyonları revaçta olacak. E-ticaret kullanım oranının arttığını
ve gelecekte yeşil mesleklerin de önem kazanacağını dile getiren Yenibiris.com
Yönetim Kurulu Üyesi Kâmil Özörnek, “Ödeme sistemleri ve yazılım güvenliği bu
sektörde öne çıkan alanlar arasında. Yazılımdan iş zekâsına, büyük veri
teknolojisi alanında çalışacak uzmanlara ihtiyaç olacak. Küresel iklim
değişikliğiyle birlikte yeşil mesleklere olan talebin de artıyor. Şirketler bu
alanda daha çok mühendislik mezunlarını tercih ediyor” diye konuşuyor.
TEKNOLOJİ SEKTÖRÜNDE ÖNE ÇIKACAK MESLEKLER
İş Zekası Uzmanı: Stratejik planlama bölümlerinde görev
yapıyor. Yeni ürünlerin nasıl oluşturulacağı, yeni müşterilere nasıl
ulaşılacağı ya da mevcut müşterilerin nasıl elde tutulacağı gibi stratejilere
ve yatırım kararlarına yön veriyor.
Proje Yöneticisi: Özellikle telekom, bilişim ve sigorta
sektörlerinde, PMP sertifikasına sahip proje yöneticilerine talep artıyor.
Veri Madenciliği Uzmanı: Şirket veritabanında bulunan
verilerin, şirketlerin yeni müşteri kazanımı, müşteri bağlılığı, kârlılık
artırma gibi hedeflerini destekleyecek modelleme ve analizleri gerçekleştiriyor
ve gerekli iş stratejilerinin oluşturulmasına yönelik çalışıyor.
Yazılım Uzmanı/Yazılım Geliştirme Mühendisi: Yazılım,
nitelikli eleman ihtiyacının çok fazla yaşandığı bir alan.
Veritabanı Yöneticisi: Şirketlerin giderek büyüyen
verilerinin tutulduğu sistemin 7/24, 365 gün kesintisiz ulaşılabilir olması,
korunması ve yönetilmesine yönelik çalışıyor.
SAP/ERP Danışmanı: Şirketler, finanstan veri ambarına içinde
birçok modül barındıran SAP programlarını kullanmayı bilen kişileri arıyor.
Dijital Pazarlama Uzmanı: Başta sosyal medya uzmanı olmak
üzere dijital pazarlama uzmanı, online iletişim uzmanı, adwords hesap
yöneticisi, sosyal ağlar iletişim uzmanı, SEO uzmanı, SEM uzmanı, şirketler
tarafından en çok aranan pozisyonlar arasında.
YEŞİL YAKALILAR ÖNEM KAZANACAK
Yenilenebilir Enerji Uzmanlığı: Bu alanda kendini
geliştirecek başarılı mühendisler, MBA veya pazarlama mastırı da yaparlarsa
ilerleyen yıllarda çok iyi şartlarda iş bulabilirler.
Rüzgar Enerjisi Uzmanlığı: Rüzgar enerjisi, yenilenebilir
enerji alanında en bilinen ve popüler olan enerji dalı. Ülkemizde şu anda çok
sayıda şirket, rüzgar türbini yapmaya başladı.
Çevre Mühendisliği/Çevre Hukuku Uzmanlığı: Doğal kaynakların
en iyi biçimde kullanılması, çevrenin korunması ve insan sağlığına uygun
biçimde geliştirilmesi konusunda çalıştıkları için, bu alanda eğitim gören
mühendislere/uzmanlara atıkların arıtılması, gerekli tesislerin kurulması,
işletilmesi, yapılanların denetlenmesi, gürültü kaynaklarının belirlenmesi gibi
birçok iş düşüyor.
Yeşil Pazarlama (Green Marketing) Danışmanlığı: Ürünün
üretiminden tüketimine kadar çevre ve doğa dostu olmasını ve doğaya katkı
yapmasını sağlamak gibi görevleri yürütecek, pazarlama, işletme, endüstri veya
çevre mühendisliği v.s. bölümlerden mezun, kendini pazarlama odaklı yetiştirmiş
kişiler Yeşil Pazarlama Danışmanı olabilirler. Şirketler çevre bilinci
geliştikçe böyle danışmanlara çokça ihtiyaç duyacaklar.
Organik Tarım Mühendisliği/Uzmanlığı: Organik ürünlerin
yarattığı talebe dayalı olarak organik ürün yetiştiriciliği çok popüler. Bu
konuda özel eğitim merkezleri olmamakla birlikte ziraat mühendisleri dünyadaki
yeni ve gelişen uygulamaları takip ederek bu iş kolunda ilerleyebiliyorlar.
Yeşil ( Ekolojik) Turizm/Tatil Uzmanlığı: Önümüzdeki
yıllarda doğa ve Ekolojik turizm konusunda uzmanlaşmış, kendini yetiştirmiş
rehberlere/uzmanlara ve tesislere ihtiyaç olacak.
Doğal Yaşam Koçluğu: Uzun süre doğadan uzak kalan insan
doğaya ve doğala alışmakta da zorluk çekiyor. Bu noktada devreye yön gösterecek
Doğal Yaşam Koçları girebilir.
Yeşil İnsan Kaynakları Yönetmenliği: Şirketin personelinde
çevre duyarlılığı yaratmak, onların şirket kaynaklarını daha tasarruflu
kullanmalarını sağlamak, personelin çevre ile ilgili projelere katılımı, ofis
ve çevrenin doğaya uygun ve doğaya zarar vermeyecek şekilde düzenlenmesi
işlerini yapacak, işletme, insan kaynakları, çevre konusunda bilgili insan
kaynakları yönetmenlerine / uzmanlarına ilerleyen yıllarda daha çok ihtiyaç
duyulacak.
ARZ TALEBİN ARTTIĞI MESLEKLER
Son yıllarda özellikle Sosyal Medya Uzmanlığı, İş Güvenliği
Uzmanlığı ve Yazılım Geliştirme gibi pozisyonların arz talebin arttığı meslek
dalları olarak karşımıza çıktığını dile getiren Elemanonline.net Genel Müdürü
Özlem Demirci Duyarlar,“Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde İnovasyon ve Gelişim
Uzmanlığı, Fason Yöneticiliği, İnternet Gazeteciliği, Mobil Uygulama
Geliştirme, Risk Yöneticiliği ve İş Zekası Uzmanlığı gibi mesleklerin
yıldızının parlayacağını düşünüyoruz” diyor.
Sosyal Medya Uzmanlığı: Dijitalleşen dünyada oldukça popüler
hale gelen sosyal medya kullanımını bütünsel bir strateji ile yönetmeye çalışan
firmalar bu alanda kariyer yapmak isteyenlere kapılarını açıyor. Markaların
konumlanması ve rakipleriyle rekabet edebilmesi için dinamik, aktif ve verimli
bir şekilde sosyal medyayı kullanması gerekliliği ortaya çıktı. Ve bu ihtiyacın
ortaya çıkmasıyla birlikte sosyal medya uzmanlığı pozisyonu şirketlerde yerini
almaya başladı. Bir sosyal medya uzmanının yaratıcı, özgün, meraklı kişilik
özelliklerinin yanında iletişimi çok iyi bilen, twitter, facebook, friendfeed,
sözlükler, bloglar, forumlar gibi sosyal ağları etkin kullanabilen, içerikler
oluşturabilen, kriz yönetimi konusunda deneyimli, strateji üretebilen, mobil
pazarlama ve sosyal medya raporlama konularına hakim olması bekleniyor.
Üniversitelerde Sosyal Medya Uzmanlığı bölümü henüz çok yaygın olmasa da birkaç
üniversite Yeni Medya konusunda lisans ve lisansüstü programları açmaya başladı
bile. Geleceğin facebook, twitter ve daha birçok sosyal medya mecrasının
fikirlerini bulacak, markaların içeriklerini oluşturacak yaratıcı ve donanımlı
gençler bu programları tercih edebilir. Ayrıca Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,
Pazarlama, İşletme gibi bölümlerden mezun olan gençler de dijital medya
konusunda eğitimlere katılarak ve kendilerini bu konuda geliştirerek sosyal
medya uzmanı olabiliyorlar. Fakat unutulmaması gereken en önemli nokta, bir
sosyal medya uzmanının işinin hakkını verebilmesi için 7/24 çalışması
gerekliliğidir.
Sosyal medya uzmanı ne yapar?
Sosyal medya ağlarında marka veya şahıs hakkında konuşmaları
takip eder, yazılanlara göre bir iletişim stratejisi oluşturur.
Sosyal medya platformlarına özel kampanyalar, yarışmalar
kurgular.
Rakiplerin paylaşımlarını takip ve analiz eder.
Düzenli olarak sosyal medya raporları hazırlar.
Raporların sonuçlarına göre daha etkili bir iletişim
stratejisi oluşturur.
Dijital medya planlama yapar.
İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanlığı: İş sağlığı ve
Güvenliği'nde büyük açık devam ediyor. Ülkemizdeki tüm işyerlerine kademeli
olarak 'İş Güvenliği Uzmanı' görevlendirme zorunluluğu getirildi.
İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı olabilmek için; mühendis,
mimar, teknik öğretmen olmak ya da üniversitelerin Fen veya Kimya bölümleri
mezun olmak gerekiyor. Üniversitelerin ve Meslek Yüksekokulları’nın İş Sağlığı
ve Güvenliği programlarından mezun olan gençler de bu mesleği yapabiliyorlar.
Ancak öncelikle Bakanlıkça yetkilendirilen eğitim kurumlarında 180 saat teorik
ve 40 saat uygulamalı eğitim almak şart. Teorik eğitimin ise; en fazla yarısı
uzaktan eğitim ile verilebiliyor.
Uygulamalı eğitimler ise; en az bir iş güvenliği uzmanının
çalıştığı bir iş yerinde yapılmalı.
İş sağlığı ve güvenliği uzmanı ne yapar?
İş yerinde sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamının oluşturulması
ve geliştirilmesi amacı ile verilecek eğitimleri belirler ve uygular
Riskleri ortadan kaldırıcı uygulamaları geliştirir
İş yerindeki tehlike ve riskleri değerlendirir
İş güvenliği uygulamalarının verimli kullanılmasını sağlar
İş güvenliği raporlarını hazırlar
İSG mevzuat takibini yapar, kurum içinde uygular ve denetler
Günlük, aylık ve yıllık olarak iş kazalarını değerlendirir.
Taşeron-Fason Yöneticiliği: Kurumlar sabit, ücretli
çalışanlar kadar, hatta daha fazla, kendi uzmanlık alanlarında bağımsız hizmet
sağlayıcı kişi ve/veya küçük-butik kurumlarla çalışacaklar. Taşeron- Fason
Yöneticiliği Değişik yapılardaki çok sayıda taşeron-fasoncu arasındaki rekabeti
yönetmek ve uyumu sağlamaktan sorumlu olacaklar.
İnternet Gazeteciliği: İnsanlar artık haberler veya öğrenmek
istedikleri diğer her şey için interneti kullanıyor. Dijital çağın sürekli
gelişmesinden dolayı internet gazeteciliği geleceğin mesleklerinden biri olarak
görülüyor.
Mobil Uygulama Geliştiricisi: Mobil cihazların yaygın
kullanımı yazılım geliştiricisi olan binlerce kişiye yeni bir ekmek kapısı
yarattı ve yaratmaya da devam ediyor.
HAREKETLİLİK YAŞANACAK SEKTÖRLER
Enerji, telekom, turizm, perakende, gıda-tarım ve finansal
hizmetlerde olumlu gelişmeler olacağını belirten Secretcv.com Genel Müdürü Okan
Tütüncü,“Bu sektörlere yönelik projeksiyonlarımız, bu tür büyümelerin işe
alımlarda da bir hayli hareketlilik getireceği yönünde” diyerek bu sektörlerin
gelecekte önem kazanacağının altını çiziyor.
Tohum Üretim Teknisyeni: Büyük şirketler şimdiden, tohum
üretimi, dağıtımı ve ülkenin ekonomisinde büyük yer tutan ürünlerin belirlenip
ticaretin yapılması için uzmanlar arıyor ve yetiştiriyor.
Beslenme Uzmanı: Gelecekte daha da artacağı düşünülen
obezite ve beslenmeye bağlı hastalıların çözümü için neredeyse herkesin bir
beslenme uzmanı ya da diyetisyenden yardım alması gerekecek.
Perakende Sektöründe Yöneticilik: Uzmanlar yeni markaların
oluşması ve alışveriş merkezi yatırımlarıyla birlikte sektörde kendini
geliştirmiş yöneticilere gelecekte de ihtiyacın artacağını vurguluyor.
Gıda ve Beslenme Mühendisliği: Günümüzde tüketicilerin
hijyen standartları yüksek ortamlarda üretilmiş sağlıklı ürünleri talep
etmeleri gıda firmalarının gıda mühendis ihtiyacını sürekli kılacak.
Turizm İşletmeciliği: Turizm otel yöneticileri, işletme
yöneticileri, yiyecek-içecek işletme yöneticileri, pazar ve ürün geliştirme
yöneticilerine olan ihtiyaç giderek artacak.