13 Kasım 2017 Pazartesi

Pazarlama Mezunları Ne İş Yapar?

Küreselleşme ile birlikte hem dış ticaretin artmıştır; hem de ucuz üretim faktörlerine ulaşılmasının sonucu olarak üretimde de artış gözlenmiştir. Böyle bir ortamda kızışan rekabet şirketlerin pazarlama konusunda başarılı stratejiler gelişmelerini gerektirir. Bu da beraberinde, bu alanda çalışacak eleman ihtiyacını da getirmiştir. Bu nedenle üniversitelerde pazarlama bölümüne artan bir rağbet söz konusu. Pazarlama bölümünden mezun olanların ise iş alanları oldukça geniş olup, kendilerine kattıkları artılarla birlikte aranan eleman konumunda olmaları mümkün.
Pazarlama bölümü, öğrencilerin pazarlama stratejileri, hedef kitle belirleme, pazarlama karması oluşturma, tüketici davranışları, tüketici algısı ve algıyı yönetme, fiyatlandırma, ürün geliştirme, müşteri ilişkileri ve müşteri memnuniyeti, tanıtım ve promosyon alanlarında ayrıntılı bilgi sahibi olup kendilerini geliştirmelerini hedefler. Pazarlama bölümü öğrencileri modern pazarlama anlayışına uygun olarak, klasik satış yöntemlerinden daha çok yaratıcı tekniklerle var olan müşterileri elde tutarken yeni müşteriler kazanmayı, pazardaki payı arttırmayı ve yeni pazarlara açılmayı öğrenirler. Bu bölümden mezun olanlar bu öğrenilenleri uygulayarak pazarlama alanında çalıştıkları kuruma destek olacaklardır.
Pazarlama bölümünü seçecek olan öğrenciler bölümü ve bölümdeki derslerin içeriğini iyice araştırmalılardır. Bu aşamada akademisyenlerle ve bizzat sektörde çalışanlarla iletişime geçilmeli ve tavsiyeleri alınmalıdır. Kişilik özellikleri olarak da pazarlama bölümüne uygun olunmalıdır. Eğer kişi, insan ilişkilerinde başarılı, dışa dönük, yaratıcı, üretken ve ikna gücü yüksek bir yapıya sahipse pazarlama işine de uygundur ve bu durumda gönül rahatlığıyla bu bölümü tercih edebilir.
Bu bölüm okunurken, pazarlama dünyası ile ilgili son gelişmeler kesinlikle takip edilmeli, bunun için gerek online gerekse basılı olan dergiler ve diğer yayınlar takip edilmelidir. Öğrenciler medyayı yakından takip etmeli ve güncel konulara kayıtsız kalmamalıdır. Büyük markaların reklamları ve diğer tanıtım faaliyetleri yakından takip edilmelidir. Mezun olduktan sonra ise kişiler,
  • Çeşitli şirketlerin satış ve pazarlama departmanlarında,
  • Reklam ajanslarında,
  • Tanıtım bürolarında,
  • Basın ve yayın kuruluşlarında,
  • Halkla ilişkiler departmanlarında,
  • Tüketici hizmetlerinde ve bunlar gibi diğer iş alanları ve pozisyonlarda çalışabilirler. Modern iş dünyasına uyum sağlamak adına, yabancı dil, bilgisayar programları (SPSS gibi) ve diksiyon konularında da kendilerini mutlaka geliştirmeliler.