19 Haziran 2017 Pazartesi

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?


Her yıl haber sitelerinde, bloglarda ya da web sitelerinde “geleceğin meslekleri” listeleri çıkar karşımıza. Bir sene doktor olmak moda iken sonraki sene bilgisayar mühendisliği moda olabiliyor. Okullarda öğretmenler, dershanelerde rehber öğretmenler, evlerde anne ve babalar çocukları mesleki anlamda şartları ve maaşı iyi olan seçeneklere yönlendirebiliyor. Günümüzde ise klasik mesleklerden farklı olarak Sosyal Medya Uzmanlığı gibi fark yaratan ve yeni yeni gelişen meslekler karşımıza çıkıyor.
Facebook ve Twitter kanallarının haberleşme ve reklam için kullanılmaya başlanması, milyonlarca kişiyi doğrudan etkileyen birçok olayın anında kitlelere duyurulması, tek bir mesajla kişilerin belirli davranışlara itilmesi sosyal medyanın önemini gösteriyor. Kişiler ve markalar sosyal medya hesaplarını yönetecek çalışanlara ihtiyaç duyuyorlar. Bu bağlamda Sosyal Medya Uzmanlığı gözde bir meslek oluyor ve genel olarak SEO kursları kapsamında kişilere veriliyor.
Peki Sosyal Medya Uzmanı Tam Olarak Ne Yapar?
İletişim danışmanlığı olarak genel bir kavram merkezine oturtacağımız sosyal medya uzmanlığında kişi basın danışmanı, reklamcı, halkla ilişkiler uzmanı, pazarlamacı vasıflarının tamamına sahiptir. Sosyal medya uzmanları temsil ettikleri kişi ya da firmaların sosyal medyadaki stratejilerini oluşturur ve bu stratejileri hayata geçirir.
Hangi sosyal kanallarda yer alınacağını, potansiyel müşterilerin nerede bulunduğunu ve onlara nasıl ulaşılacağını, hangi mecralardaki hareketlerin doğrudan satın alma ile sonuçlanabileceğini analiz ederler. İyi bir gözlemci ve planlayıcıdırlar.
Aynı zamanda sosyal medya uzmanları birer kriz yöneticisidir. Müşteri şikayetlerine cevap verme, sorunları çözme, kamuoyunu bilgilendirme, zararsız şekilde krizi atlatma sosyal medya uzmanının başarısına bağlıdır. Sosyal Medya Uzmanı olarak adlandırılan kişiler ayrıca:

·       Sosyal medya ağlarını takip eder.
·       Çalıştığı kişi ve firmaların sosyal medya hesaplarını kurumsallaştırır.
·       Sosyal medya hesapları için strateji belirler.
·       Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirir.
·       Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir.
·       En iyi dönüşün sağlandığı iletişim stratejilerini belirler.
·       Sosyal medyada markası ile ilgili oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve bunlara müdahale eder.
·       Bloglar oluşturur, içerikleri hazırlar ve yayımlar.
·       Rakiplerin sosyal medyadaki aktivitelerini takip eder.
·       Ürün deneyimine ilişkin çalışmalar yapar.
·       Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
·       Marka ve kişiye dikkat çekecek görseller hazırlar ve yayınlar.
·       Düzenli paylaşım, takip ve raporlama işlemlerini yürütür.
Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?
Günümüzde vakıf ve devlet üniversiteleri düzenledikleri sertifika programları ile sosyal medya uzmanı yetiştirmek için çalışıyorlar. Aynı zamanda özel kurslar sosyal medya danışmanlığı/uzmanlığı kursları düzenliyor. Bazı üniversitelerde yer alan “Yeni Medya” bölümleri ile SEO kursları da bu alandaki çalışan ihtiyacını karşılamak için çabalıyor. Ancak internette her şeyin değişip yenilendiğini düşünürsek sosyal medya uzmanı olmak isteyen kişilerin bir tek eğitimle yetinmemeleri gerektiğini söyleyebiliriz.
Sosyal medya uzmanı olmak için sürekli yenilikleri takip etmek ve öğrendiklerinizi uygulamak kalıyor sizlere. Ayrıca sahip olmanız gereken özellikler ve izlemeniz gereken yollar:
·       İlk olarak sosyal medya eğitimi almalısınız. Hiçbir şey öğrenmeden ya da sertifika sahibi olmadan bu alanda kariyer yapamazsınız.
·       Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest gibi en çok kullanılan sosyal ağlarda hesaplarınız olmalı ve eğitimlerde öğrendiklerinizi ilk olarak bu hesaplarda uygulamaya koymalısınız. Fenomen olursanız kimse sizi tutamaz…
·       Sosyal hesapları aktif tutmalı ve günlük paylaşımlarınızı aksatmamalısınız.
·       Kişisel bir blog gelişiminize katkıda bulunur. Hem bilgilerinizi hem de tecrübelerinizi paylaşırsınız. Öğrendikçe öğreten kişi olabilirsiniz.
·       İnternetin tüm sırlarını öğrenmelisiniz. Paylaşımların en çok etkileşim aldığı saatleri, kullanıcıların neleri sevdiklerini ve sevmediklerini, hangi dilin potansiyel müşteriye ulaşmada etkili olduğunu bilmelisiniz.
·       Sosyal medyadaki gelişmeleri yakından takip etmeli, sektörle alakalı makaleleri, blogları okumalısınız. Sosyal medya uzmanı her şeyi bilir…
·       Ünlü markaların sosyal medya hesaplarındaki paylaşımları, kullandıkları dili ve görselleri iyi analiz ederek kendi markanız için uygulamalısınız.
·       İnternet kullanıcılarının alışkanlıklarına göre hizmet sunmalısınız.
·       Biraz yaratıcılık, çok çalışma ve stratejik düşünme ile başarılı bir sosyal medya uzmanı olabilirsiniz. İnternetin bu kadar hızla her haneye ve cebe girmesi değerinizi daha da artıracak, hazır olun…


Sosyal medya uzmanı olarak Neler Kazanacaksınız?
·       Sosyal medya stratejilerini öğreneceksiniz.
·       Sosyal medya araçlarını markanız için kullanabileceksiniz.
·       Online marka yönetme bilgisine sahip olacaksınız.
·       Kampanya oluşturmayı öğreneceksiniz.
·       Topluluk oluşturmayı ve yönetmeyi öğreneceksiniz.
·       Sosyal medyadan para kazanacaksınız.

İnternet Kültürü

       İnternetin dünyadaki gelişimi
       Türkiye’de internet
       İnternet kullanım istatistikleri
       Sosyal medya istatistikleri
       Online kişiler ne yapıyor?
       Dijital medya istatistikleri bize ne anlatır?
       İnternet terimleri sözlüğü
       Web 1.0 standartları
       Web 2.0 standartları
       Web 3.0 standartları
       2. Marka Yaratma
       Offline marka yönetimi
       Nedir?
       Marka oluşturma stratejileri
       Başarılı marka yönetimi
       Online marka yönetimi
       Dijital PR nedir?
       Online itibar yönetimi
       Dijital PR’ın amacı
       Online itibar koruma stratejileri
       Dijital PR’ın markaya etkileri
       Online PR ve kriz yönetimi
       Dijital PR araçları (İnternet, e-mail marketing, mobil reklam, CRM)
       Dijital medya terimleri
·       Medya planlamanın temelleri
·       Reklam kanallarının yönetilmesi
·       Reklam satın alma
·       Reklam optimizasyonu
       3. Reklam ve Pazarlama
       Reklam nedir?
       Reklam kriterleri
       Reklam araçları
       Reklamın işlevleri
       Pazarlama psikolojisi
       Web ve sosyal medya pazarlama nedir?
       Beynin yapısı ve işleyişine genel bakış
       Online ihtiyaçlar hiyerarşisi
       Görsel iletişim unsurları
       Renklerin bilinçaltında yarattıkları
       İçeriğinizi ya da kampanyanızı virale dönüştürmenin yolları
§  Pazarlama ve strateji
       Viral pazarlama ve strateji
       Online ortamda kullanıcıyı nasıl ikna edersiniz?
       İknanın psikolojisi ve iknayı etkileyen faktörler
§  Reklam modelleri

Geleneksel reklam modelleri

       Basılı
       Görsel/ İşitsel
       Açık hava
       Dijital reklam modelleri
       İnternet
       E-mail marketing
       Mobil
• Web siteleri – Görsel iletişim unsurları
·       Tasarımın 5 temel ilkesi
·       Web sitesi tasarımı (hız, sadelik, kullanışlılık, içerik, uyumluluk)
·       Göz hareket takibi – Kullanım amaç ve yöntemleri
·       Renk ve kontrast
·       Tasarım aşamaları
• Arama motoru optimizasyonu (SOSYAL MEDYA)
• Arama motoru reklamları (SEM)
·       Adwords
·       Yandex
·       Facebook
·       Twitter
       Sosyal medya reklamları
1.    5. Sosyal Medya
• Nedir?
• Sosyal Medya araçları nelerdir?
• Sosyal medyanın topluma etkileri
• Popüler sosyal medya siteleri, online topluluklar ve sanal dünyalar
1.    6. Sosyal Medya Stratejileri
• Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur?
• Hedef kitle nasıl tespit edilir?
• Rakip analizi
• İletişim dili oluşturma
• Zaman, metin, mecra ayrımı
• RSS/ XML beslemeler, tagleme ve paylaşım
• Etkileşim ve içerik stratejisi
7. Sosyal Medyada Marka Duruşu Geliştirme
• Sosyal medya marka entegrasyonu
• Sosyal medyada marka duruşu geliştirme
• Sosyal medya destekli pazarlama ve medya planı
• Örnek durum incelemeleri

Sosyal Medyada Topluluk Yaratma
• Bir online community nasıl üretilir, ana dinamikleri nelerdir?
• Kullanıcılarda aidiyet hissi yaratma metotları
9. Sosyal Medyada Marka Yönetimi
• Markayı dijitale taşımak
• Markanın dijital brief süreci
• Dijital strateji oluşturma
10. Sosyal Medya Kampanyaları
• Nasıl Oluşturulur?
• Facebook reklamları ve kampanya yönetimi
• Twitter reklamları ve kampanya yönetimi
• Instagram reklamları ve kampanya yönetimi
• Gplus reklamları ve kampanya yönetimi
11. Sosyal Medyada Takip ve Raporlama
• Sosyal medya monitoring araçları
• Sosyal medya araçları
• Sosyal medya raporları oluşturma
• Sosyal medya raporlarının incelenmesi
12. Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
• Sosyal medya krizleri nasıl oluşur?
• Sosyal medya krizlerine müdahale etme
• Stratejiler ve kriz geliştirme
13. E-mail marketing
• E-mail Marketing startejileri
• Segmentasyon ve ölçüm açısından e-posta pazarlama
• Neden ve nasıl e-posta pazarlama?
• Başarılı e-posta pazarlama için teknikler
• Diğer pazarlama bileşenleriyle entegrasyonu
• E-mail testleri ve takipleri

Mobil Pazarlama
• Online ve offline entegrasyon
• Reklam ve kampanya yönetimi
• Mobil dünyaya bakış İstatistikler ve araştırmalar
• Mobil pazarlama taktikleri
• Hedef kitle etkileşimi
15. Gamification (Oyunlaştırma)
• Gamification nedir?
• Oyun mekaniği ve dinamikleri
• Reklamda oyunlaştırma
• Oyun ve oyunlaştırma arasındaki farklar
• Nasıl oyunlaştırıyoruz?
• Örnek durum çalışmaları
16. Genel Tekrar
• Sosyal medyada başarılı olmanın püf noktaları
• En çok yapılan sosyal medya hataları
• Sosyal medya da doğru bilinen yanlışlar
• Başarılı kampanyalar oluşturma
• Rakiplerden farklı olmanın yolları
• Web sitesine daha çok ziyaretçi çağırma
17. Bilişim Hukuku
• Türk Hukuku’nda bilişim suçları
• Online itibar
• Kişisel verilerin korunması hukuku
• Fikir ve sanat eserleri hukuku / İnternette fikri haklar

• İnternette tüketici hakları ve reklam