Günümüzün
yükselen değeri, onsuz yapamadığımız, sohbetlerimizde kullanmadan duramadığımız
yeni takintimiz sosyal medyanın hayatlarımıza kattığı yeni bir uzmanlik alani
var; sosyal medya uzmanlari. Kalemime ve yaratıcılığıma güveniyorum. Ben de
sosyal medya danışmanı olmak istiyorum diyenler, belki de yaratıcılıktan daha
fazlasına ihtiyacınız var. Listemizi okuyun iyi bir sosyal medya uzmanında
olması gereken özelliklerden kaçı sizde var öğrenin...
Sosyal Medya
Danışmanı Olabilmek İçin Sahip Olmanız Gereken 10 Özellik
İlk bakışta
“amaaan ne var ki onun yaptığında, benim de feyspukum tivitırım var” gibi
görünse de her işin kendine göre zorlukları olduğu gibi bir de herkesin sosyal
medya uzmanı (!) geçindiği şu dönemde rekabet ortamından sıyrılarak gerçekten
hak ettiği değeri görmelidir gerçek sosyal medya danışmanları.
Kurumlar ise
marka bilinirliklerini artıracak, websitesine trafik çekecek, sosyal medyada
iyi temsil edecek ve markasını olumlu lanse edecek sosyal medya danışmanlarına
ihtiyaç duyar. Bu açıdan da bu kişi kurum içindeki en kritik pozisyonlardan
biridir, zira kurumu rezil de vezir de edebilecek güce sahiptir.
Bu
sebepledir ki, sosyal medya danışmanlarının, müşteri edinmek ve itibar kazanmak
için sahip olmaları gereken 10 temel özellik vardır:
Kendi
kişisel sosyal medya networklerinde de başarılı olmalıdır. Zira kendini
bireysel olarak sosyal medyada iyi pazarlayamayan biri kurumu da pek doğru
pazarlayamaz diye düşünebiliriz basit bir mantıkla. Bu yüzden müşterilerinin de
inceleyebileceğini düşünerek düzenli ve kaliteli paylaşımlar yapabiliyor ve
aldığı reaksiyonları uygun yanıtlarla yönetebiliyor olmalıdır.
Görüştüğü
şirketlerin yer aldıkları sektörleri iyi bilmeli, hedef kitleyi tanıyor olmalıdır.
Sektördeki
önemli isimleri tanıyor olmalı. Böylece anlaşma yapmak üzere olduğu şirketin
ürünleriyle ilgili farkındalık yaratma konusunda sıradan bir sosyal medya
uzmanından daha başarılı olabilir.
Herhangi bir
gizlilik anlaşması yoksa şu andaki ve geçmişteki müşterilerinin isimlerini
paylaşabilmeli. Böylece müşteri adayları referans taraması yapabilir.
Çalışma
örneklerini sergilediği bir portfolyo sunabiliyor olmalı. Hem geçmiş
çalışmalarını hem de şu an devam eden ve geçerli linkleri olan çalışmaları
gösterebilmeli.
Kantatif
sonuçları olan çalışmalar yapmalı. Kampanya ROI’lerini, yani yatırımın geri
dönüşlerini ölçmek için kullandığı araçları gösterebilmeli ve başarılarını
metrik ve analizlerle destekleyebiliyor olmalı. Aynı zamanda bireysel olarak da
hangi ölçüm araçlarını kullandığını sonuçlarıyla birlikte iletebilmeli, örneğin
kişisel blogunun Google Analtyics sonuçlarını, Klout puanını verebilmeli.
Bir kurum
özelinde ne tür sosyal medya stratejileri geliştirebileceğini bir çırpıda
söyleyebilmeli. Örneğin bir kampanya dahilinde ne tür Twitter hashtag’leri
kullanılabilir sorusunu hızla cevaplayabilmeli. Bunun için de yerli ve yabancı
stratejileri takip ediyor olması ve aynı zamanda hızlı çözümler üretebiliyor
olması gerekiyor.
Hangi sosyal
ağ konusunda uzman olduğu bilinmeli. “Ben hepsinde iyiyimdir”ler hiçbir iş
dalında olumlu karşılanmadığı gibi sosyal medya danışmanları için de
geçerlidir. Twitter kampanyaları yürütmek istiyorsak, Pinterest’te harikalar
yaratan bir uzman bile işimizi görmeyebilir.
Sosyal medya
krizlerine proaktif önlemler alabiliyor olmalı. Örneğin bir hashtag krizi
yaşandığı ve marka hakkında karalama kampanyası yürütüldüğü zaman nasıl bir
aksiyon alıp ne tür müdahalelerde bulunması gerektiğini bilmeli.
Profesyonel
yaşamın olmazsa olmazlarından, belki de danışmanlığın genel sorunlarından;
ücret ve ödeme konusu… Proje bazlı mı çalışır, saatlik mi ödeme ister,
ödemeleri nasıl ister, fatura konularında nasıl bir tutum tercih eder gibi
sorulara tatmin edici ve profesyonel yanıtlar verebiliyor olmalıdır.